Bygget på erfaring og kvalitet

Kiva er en merkevare som er fremtidsrettet, produkten er bygget på materialer fra de største og beste produsenten. Nøkkelen til gode priser er få ledd fra fabrikk til butikk. Det gir høy kvalitet til en god og riktig pris. 

Markedføring


Det vil ikke bli brukt midler på markedsføring av KIVA, pengene det koster skal heller komme kundene tilgode via gode priser. Vi satser på jungeltelegrafen som kombinert med god aktivitet på sosiale plattformer og superfornøyde kunder. Dette kombinert med nøye utvalgte fagbutikker mener vi skal være tilstrekkelig. 

KIVA vil komme inn i porteføljen av merkevarer til Nordlys Sport AS som er en etablert leverandør til det Norske Sport og Outdoor markedet.

Konseptutvikling


Konseptet vil bli bygget på produkter vi allerede har god erfaring med. En viktig del av Kiva vil være tilbakemelding fra brukere av produktene. Her vil vi vurdere alle tilbakemelding, slik at vi sammen med kundene kan utvikle produkten til nye høyder




Utvalg av materialer


Alle produktene vil bli produsert med materialer fra bla. følgende kvalitetsprodusenter, Primaloft, YKK, Cordura og Event.

Kvalitetssikring


Det gode rutiner på fabrikken når det kommer til kvalitetssikring av produkter, f.eks alle liggeunderlag blir blåst opp og presset under vann for å avdekke evt lekkasjer. I tillegg står de med luft i 24 timer for å sjekke at de holder godt på luften. 


Nordlys Sport vil i tillegg aktivt bruke ambassadører til å teste feridge produkter for å kombinere kvalitetssikring og komme med innsppill til videre utvikling